Nieuws, mei 2019

21 mei 2019

De toekomst van de tippelzone

Foto: SP

Onlangs sprak de gemeenteraad over de toekomst van de tippelzone; moet deze sluiten of niet? Een vreselijk dilemma, want wat je ook doet, eigenlijk doe je het nooit goed. Op dit moment zijn er nog 14 vrouwen die legaal tippelen op de tippelzone en zo’n 10 vrouwen die dat illegaal in de omgeving van de tippelzone doen. Het toezicht hierop en het openhouden van een huiskamer waar ze terecht kunnen tijdens het werk, kost de gemeente € 400.000,- per jaar.

16 mei 2019

Opnieuw Thuiszorgorganisatie in de fout

Foto: SP

De Gelderlander van dinsdag 14 mei 2019 berichtte over chaos bij thuiszorgaanbieder Sifa. Zo’n 50 cliënten ontvangen sinds dit weekend geen huishoudelijke hulp meer. De reden is dat een groot aantal medewerkers zich ziek heeft gemeld, onder andere vanwege wanbestuur. SP-raadslid Petra Molenaar: “Dit is al de zoveelste zorgorganisatie waarbij de directie alleen aan zichzelf denkt en het personeel en de cliënten in de kou laat staan. Dit kan zo niet langer en daarom stellen we vragen aan het Nijmeegse stadsbestuur.”

15 mei 2019

Lilian Marijnissen en Arnout Hoekstra zaterdag in Nijmegen

Foto: Govert de Roos

Komende zaterdag bezoeken SP-leider Lilian Marijnissen en Europees lijsttrekker Arnout Hoekstra de stad Nijmegen tijdens een ‘Super Zaterdag’. Tussen 11:00 en 13:00 bezoeken zij samen met Nijmeegse SP’ers de wijken Wolfskuil en Heseveld.

10 mei 2019

Column: Europa 1992

Foto: Peter de Vos

Wie is er niet voor één Europa zonder oorlog en met welvaart voor iedereen? Elk weldenkend mens zal het daarmee eens zijn. Het is precies die belofte die maakt dat het grootste deel van de Nederlandse bevolking achter het Europese project staat.

10 mei 2019

Busreizigers Aldenhof komen zelf met adviesrapport voor eerlijk OV in Nijmegen Dukenburg

Foto: Marloes Piepers / SP Nijmegen

Onder het motto van “Eerlijk zullen we alles delen”, presenteert Comité Bus Aldenhof zelf een adviesrapport voor een betere en eerlijkere verdeling van de buslijnen in hun stadsdeel Dukenburg. Deze overhandigen ze komende zaterdag aan de politieke partijen die in Gelderland bezig zijn een nieuw provinciebestuur te vormen, en later ook aan de gemeente Nijmegen en de vervoerder Breng. Het comité wil met dit adviesrapport een einde maken aan het “rondjesdraaien, doorsturen en kastje-muurpolitiek” van deze drie betrokken instanties. Met een andere verdeling van de buslijnen in stadsdeel Dukenburg, heeft straks iedere wijk weer een verbinding met het stadscentrum en/of winkelcentrum Hatert of het ziekenhuis CWZ.

6 mei 2019

Iedere wijk een busverbinding naar het centrum

Foto: SP / SP

Wat de SP betreft krijgt iedere wijk een busverbinding naar het centrum. Dat bepleit fractievoorzitter Hans van Hooft komende woensdag in de gemeenteraad, bij de bespreking van de regionale ov-visie. “Een goede busverbinding is van groot belang tegen vereenzaming van ouderen en om mensen te verleiden de auto thuis te laten”, aldus Van Hooft.