Lilian Marijnissen en Arnout Hoekstra zaterdag in Nijmegen

15 mei 2019

Lilian Marijnissen en Arnout Hoekstra zaterdag in Nijmegen

Foto: Govert de Roos

Komende zaterdag bezoeken SP-leider Lilian Marijnissen en Europees lijsttrekker Arnout Hoekstra de stad Nijmegen tijdens een ‘Super Zaterdag’. Tussen 11:00 en 13:00 bezoeken zij samen met Nijmeegse SP’ers de wijken Wolfskuil en Heseveld.

Het bezoek van Marijnissen en Hoekstra is in het kader van de Europese verkiezingen, maar gaat ook over lokale kwesties: in de Wolfskuil gaat de SP in gesprek met bewoners rondom het Ridderspoor, waar klachten zijn over overlast van het spoor. Nijmeegse SP-voorzitter Nick Wasilopoulos over de Super Zaterdag: “We gaan met een flinke club de wijken in om te laten zien dat er bij Europese samenwerking meer smaken zijn dan alleen kortzichtig nationalisme of Brusselse megalomanie. De SP staat voor een goede samenwerking met andere landen in de EU, zonder dat Brussel de baas speelt in de lidstaten. Wij willen werken aan een sociaal Europa, dat luistert naar gewone mensen in plaats van het grootkapitaal. Laten we beginnen met het aan banden leggen van de uitbuitingsmigratie, waardoor Nederlandse arbeidsvoorwaarden uitgehold worden, Oost-Europese werknemers worden uitgebuit en uiteindelijk alleen de bazen profiteren.”