Fractie

Sinds 1974 maakt de SP deel uit van de Nijmeegse gemeenteraad. De eerste SP-zetels werden ingenomen door Koos van Zomeren en Wieneke Jaspers. Sindsdien is de partij niet meer weg te denken uit de Nijmeegse gemeentepolitiek en groeide de aanhang gestaag. Van 2002 tot aan 2010 maakte de SP deel uit van een links gemeentebestuur met PvdA en GroenLinks. In 2010 kwam de SP na een verkiezingsnederlaag weer in de oppositiebanken terecht, om in 2014 als grootste partij weer terug te keren in het stadsbestuur. Op 21 maart 2018 stemden bijna 11.000 Nijmegenaren op de SP. Sinds deze verkiezingen is de SP met vijf zetels vertegenwoordigd in de gemeenteraad.

Contact:

Heeft u een vraag, uitnodiging of mededeling voor de SP-fractie? Neem dan contact op met onze fractiemedewerker.

gemeenteraadsleden:

Hans van Hooft

(024) 329 23 71

Woordvoerder financiën, economie, binnenstad, citymarketing, parkeren, vestigingsbeleid, grondbeleid, duurzaamheid en milieu

Maarten Sweep

Raadslid

Woordvoerder werk & inkomen, armoedebestrijding, personeel & organisatie, ICT & faciliteiten, zorg & welzijn, GGD en beschermd wonen

Marij Feddema

06-28040575

Woordvoerder cultuurhistorie, cultuur, stedelijke ontwikkeling en ruimtelijke ordening

Biljana Markovic

Raadslid