Nieuws, maart 2010

24 maart 2010

SP: Balkenende-norm ook bij Gemeente de grens

De Nijmeegse SP-fractie stelt vragen aan het college van B & W over het overschrijden van de Balkenendenorm bij de gemeente Nijmegen. Uit een onderzoek door de Gelderlander van afgelopen zaterdag bleek dat een werknemer van de Gemeente Nijmegen een salaris ontvangt dat hoger is dan de Balkenendenorm van € 181.000. De SP wil dat de Nijmegen de Balkenende-norm strikt handhaaft voor haar eigen personeel.

22 maart 2010

SP Nijmegen voor de schoonmakers

Door het hele land voeren schoonmakers actie voor een fatsoenlijk salaris, betere arbeidsvoorwaarden en opleidingsmogelijkheden. De SP vindt dat schoonmakers alle respect verdienen en steunt ze in hun strijd. Vandaag was de Nijmeegse SP op het centraal station in Nijmegen om zich solidair te verklaren met de schoonmakers.

16 maart 2010

SP roept studenten op OV-chipleed te melden

Vanaf vandaag, 16 maart moeten alle studenten hun studenten-ov-chipkaart hebben geactiveerd om te kunnen reizen. Maar er gaat nog steeds van alles mis. Een flinke groep studenten heeft de ov-chipkaart nog niet eens ontvangen en het lukt veel studenten niet om de kaart te activeren vanwege weigerachtige apparatuur. Vanochtend waren ROOD en SP Nijmegen op het station om alle studenten op te roepen hun klachten te melden op meldpuntovchip.nl.

15 maart 2010

GroenLinks, PvdA en D66 starten coalitieonderhandelingen

Maandagavond heeft de GroenLinks-fractie besloten het advies van informateur Lenie Scholten (GroenLinks) over te nemen om te gaan onderhandelen over een nieuwe coalitie van GroenLinks, PvdA en D66. SP-lijsttrekker Hans van Hooft is teleurgesteld dat GroenLinks niet kiest voor de SP.

9 maart 2010

SP-lijsttrekker Hans van Hooft over uitslag verkiezingen

Hans van HooftDe SP in Nijmegen heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen met 12,28% van de stemmen 5 zetels behaald. Groenlinks werd de grootste en heeft net als de PvdA 8 zetels. En D66 is met 6 zetels de derde partij in de gemeenteraad. We vroegen SP-lijsttrekker Hans van Hooft naar zijn visie op de uitslag.

6 maart 2010

De nieuwe SP fractie

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van drie maart behaald de SP in Nijmegen vijf zetels. Inmiddels is de definitieve uitslag bekend. Hieronder kunt u kennismaken met onze nieuwe fractie.