GroenLinks, PvdA en D66 starten coalitieonderhandelingen

15 maart 2010

GroenLinks, PvdA en D66 starten coalitieonderhandelingen

Maandagavond heeft de GroenLinks-fractie besloten het advies van informateur Lenie Scholten (GroenLinks) over te nemen om te gaan onderhandelen over een nieuwe coalitie van GroenLinks, PvdA en D66. SP-lijsttrekker Hans van Hooft is teleurgesteld dat GroenLinks niet kiest voor de SP.

Hans van Hooft: " Jammer dat GroenLinks niet gaat voor de meest sociale coalitie die mogelijk is met GroenLinks, SP en PvdA. Die coalitie heeft slechts één zetel minder dan een coalitie met GroenLinks, PvdA en D66. Allebei de coalities hebben een kleine maar werkbare meerderheid."

Hans van Hooft: "Ik had ge­dacht dat Scholten op z'n minst met de op­tie GroenLinks, PvdA, D66 én SP zou komen." Van Hooft beaamde dat hij eerder heeft verklaard dat hij een driepar­tijencoalitie ‘logischer’ vindt "Hoewel een coalitie met deze vier zeker niet onze eerste voorkeur had hebben we deze optie nooit helemaal uitgesloten."

Bekijk hieronder Nijmegen1-nieuws over coalitieonderhandelingen en de reactie van SP-lijsttrekker Hans van Hooft (vanaf 2:59).

Nieuwsuitzending 12 maart door nijmegen1.

SP-lijsttrekker Hans van Hooft over uitslag verkiezingen