Nieuws, juli 2020

17 juli 2020

Petra Molenaar voorgedragen als nieuwe wethouder SP

Foto: Peter de Vos

Petra Molenaar is door de Nijmeegse SP voorgedragen als nieuwe wethouder. Zij volgt Renske Helmer-Englebert op, die haar wethouderschap na zes jaar om gezondheidsredenen neerlegt.

16 juli 2020

Renske Helmer-Englebert vertrekt als wethouder

Foto: SP

Renske Helmer-Englebert stopt na de zomer als wethouder voor de SP in Nijmegen. Afgelopen winter werd zij behandeld voor borstkanker. Het herstel blijkt langer te duren dan voorzien. Hierom heeft zij besloten het wethouderschap vroegtijdig te beëindigen.

7 juli 2020

Geen aanbesteding volwassenenzorg

Foto: SP

De Nijmeegse SP blijft zich verzetten tegen marktwerking in de zorg. Waar een meerderheid van de gemeenteraad eerder dit jaar besloot de jeugdzorg aan te besteden, ligt nu de aanbesteding van de zorg voor volwassenen voor. Wat SP-gemeenteraadslid Petra Molenaar betreft een slechte zaak. ‘We moeten zelf zeggenschap houden over hoe we onze zorg organiseren. Dat is beter voor de cliënten én de professionals.’ Op 8 juli dient de SP een voorstel in om de volwassenenzorg in Nijmegen niet aan te besteden.

4 juli 2020

Van het gas af voorlopig niet mogelijk

Foto: Peter Asquith / Creative Commons

Het Nijmeegse streven om van het gas af te gaan, is op korte termijn niet mogelijk. Dat concludeert SP-raadslid Marij Feddema naar aanleiding van een reeks brieven van hetstadsbestuur.