SP start onderzoek buslijnen Hengstdal

16 oktober 2007

SP start onderzoek buslijnen Hengstdal

De afgelopen jaren is er veel discussie geweest over de routes van de bus door Hengstdal. Door enkele bewoners is gevraagd om de busroutes van lijn 2 en lijn 8 te wijzigen. Novio is met een alternatief voorstel gekomen. Aanleiding voor de SP om een eigen onderzoek te starten en de bewoners te vragen wat zij de beste oplossing vinden.

Matthias van HunnikSP-raadslid Matthias van Hunnik: “In een folder leggen we de bewoners de drie belangrijkste plannen voor. Allereerst om de huidige route van lijn 2 en lijn 8 te houden zoals deze nu is. Bewoners aan de Hengstdalseweg kunnen naar de winkels aan de Van’t Santstraat en Daalseweg met een overstap op de Broerdijk. Daarnaast is er het nieuwe voorstel van Novio. Hierbij rijdt lijn 2 over de Berg en Dalseweg naar de Sint Maartenskliniek. Lijn 8 rijdt vanaf de Sofiaweg over de Hengstdalseweg rechtstreeks naar de winkels aan de Van’t Santstraat en Daalseweg. Tot slot de route zoals deze door enkele wijkbewoners wordt voorgesteld. Over de Hengstdalseweg rijdt dan geen bus meer. Lijn 2 rijdt over de Berg en Dalseweg naar de Sint Maartenskliniek. Lijn 8 rijdt via de Kwakkenbergweg, Broerdijk en Van’t Santstraat naar het Centrum.”

In de enquête vraagt de SP de mensen ook of en zo ja hoe vaak ze van de bus gebruik maken en in welke straat ze wonen. Voor de raadsvergadering van 31 oktober hoopt de partij de wens vanuit de wijk in kaart te hebben. Matthias van Hunnik: “De SP is benieuwd welk alternatief op de meeste steun van de bewoners kan rekenen.”

De SP zal komende week de enquête verspreiden en ophalen. Deze is ook via de website in te vullen. Op 31 oktober spreekt de gemeenteraad haar voorkeur uit. Uiteindelijk beslist het KAN over de lijnvoering van de bus.

Ga naar de enquête