Waalhalla

18 oktober 2021

SP Nijmegen wil vooronderzoek nieuw skatepark

Wat de SP betreft komt er een nieuw en groot skatepark in Nijmegen. De partij roept op om te onderzoeken hoe veel zo’n skatepark gaat kosten en wat daarvoor een geschikte locatie is. SP-raadslid Biljana Markovic: “Urban Sports winnen enorm aan populariteit. Als je door de stad loopt dan zie je op veel plekken kleine groepjes jongeren met skateboards, BMX’en en skates. De sporten zijn helemaal in, iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Deze jongeren een plek waar ze met plezier kunnen sporten en elkaar kunnen ontmoeten.”

24 april 2016

Nieuw pand Waalhalla geopend

Foto: Gino Praat / SP Nijmegen

Gisteren opende skatehal Waalhalla de deuren in haar nieuwe onderkomen in de CP Kelco. SP-wethouders Bert Velthuis en Renske Helmer-Englebert waren erbij om het nieuwe pand officieel te openen, waarna de eerste activiteiten konden beginnen. Vorig jaar verhuisde Waalhalla, jaarlijks bezocht door tienduizenden jongeren uit Nijmegen en omstreken, van de Waalbanddijk naar de CP Kelco. De SP steunt Waalhalla al jaren en is tevreden met de uitkomst.

27 juni 2015

Groen licht voor Waalhalla

Foto: Matthias van Hunnik / SP Nijmegen

Waalhalla kan aan de slag met haar verhuisplan. Nadat op 10 juni bijna de volledige Nijmeegse gemeenteraad zich achter het alternatieve plan van de skatehal schaarde, heeft het stadsbestuur inmiddels het benodigde geld vrijgemaakt. Waalhalla krijgt eenmalig 375.000 euro om te verhuizen van de fabriekshal in de Waalbanddijk naar CP Kelco. De SP, die ervoor pleitte dat Nijmegen het plan van Waalhalla zou overnemen, is tevreden.

9 juni 2015

SP steunt Waalhalla

Foto: Michelle Foolen / SP Nijmegen

Het verhuisplan van skatepark Waalhalla kan het stadsbestuur van Nijmegen wat de SP betreft uitvoeren. Per 1 juli moet Waalhalla weg van haar huidige locatie, de oude fabriekshal aan de Waalbanddijk. Al enige tijd hangt een mogelijke verhuizing naar CP Kelco in de lucht. Een eerder plan van Waalhalla om dit te realiseren zou 1,1 miljoen euro kosten. Op 29 mei bood Waalhalla de gemeente een afgeslankt plan aan, wat een stuk goedkoper uitvalt voor de gemeente en Waalhalla. De kosten van dit alternatieve plan bedragen circa 374.000 euro. De SP pleit ervoor dat de gemeente dit plan als uitgangspunt neemt, zodat Waalhalla ook de komende jaren kan voortbestaan.

25 mei 2015

SP ziet nog kansen voor Waalhalla

Wat de SP betreft verdient Waalhalla steun. Het indoor skatepark voor jongeren moet per 1 juli weg uit de fabriekshal aan de Waalbanddijk, en zoekt nog naar een alternatieve locatie. Een mogelijke huisvesting in het gebouw van CP Kelco zou volgens de gemeente zo duur worden dat Waalhalla teveel huur zou moeten betalen om rendabel te blijven. Volgens Waalhalla ligt dit anders; zij hebben aangekondigd met een alternatief plan te komen waarin CP Kelco wel betaalbaar is. De SP pleit ervoor om Waalhalla deze kans te geven. “Waalhalla biedt tienduizenden jongeren gezelligheid en is wat ons betreft een stukje Nijmegen dat we absoluut moeten behouden.”

9 juni 2011

SP: Snel hulp voor Waalhalla

De SP-fractie wil dat skatehal en jongerencentrum Waalhalla snel steun krijgt vanuit de gemeente. De skatehal dreigt haar deuren te moeten sluiten doordat de gemeente onlangs liet weten dat er geen feesten meer gehouden mogen worden. Daarmee valt voor de initiatiefnemers van de hal een belangrijke bron van inkomsten weg. SP-raadslid Jola van Dijk wil dat de wethouder een tijdelijke ontheffing toestaat voor Waalhalla zodat de skatehal haar activiteiten kan voortzetten.