SP verheugd met behoud zwembaden

7 september 2015

SP verheugd met behoud zwembaden

De zwembaden in Dukenburg en West blijven. Dat antwoordt SP-wethouder Renske Helmer-Englebert in antwoord op vragen uit de gemeenteraad. Stijn Vat, gemeenteraadslid namens de SP, trok in juli aan de bel toen De Gelderlander berichtte over de mogelijke sluiting van zwembaden, waarbij Sportfondsen Nijmegen aankondigde meerdere baden samen te willen voegen. Inmiddels zijn deze plannen na overleg met het stadsbestuur van de baan.

Helmer-Englebert: “Het beleid in Nijmegen is dat we investeren in wijken en voorzieningen overeind houden. Daar hoort het sluiten van zwembaden niet bij. Zwembaden zijn een plek waar mensen elkaar ontmoeten en waar kinderen kunnen leren zwemmen. Vooral dat laatste is belangrijk, want er zijn steeds minder kinderen die dat goed kunnen.”

Stijn Vat is blij dat het stadsbestuur niet meewerkt aan de sluiting van de zwembaden: “Als SP hebben ons er in de coalitieonderhandelingen hard voor gemaakt dat voorzieningen in de wijken behouden blijven. Mooi dat het college zich daar nu dus ook voor inzet.”