Initiatief SP voor opleiding jongeren tot chauffeur unaniem aangenomen

14 februari 2008

Initiatief SP voor opleiding jongeren tot chauffeur unaniem aangenomen

Het initiatiefvoorstel van de SP om 60 werkloze jongeren op te leiden tot bus- of vrachtwagenchauffeur is unaniem aangenomen door de gemeenteraad. Hiermee worden jongeren opgeleid en wordt de jeugdwerkloosheid verder teruggedrongen.

Senay AkdemirIndiener van het voorstel is Senay Akdemir. Zij is dan ook blij met het resultaat: “Ons doel was eigenlijk om 100 jongeren deze kans te bieden, maar dit leidde tot financiële problemen. Daarom hebben we de doelstelling verlaagd tot 60 jongeren. Deze zullen nog voor het eind van het jaar een opleiding krijgen en aan de slag gaan bij een transportbedrijf. Voor het CWI leek 60 jongeren al te veel. Ik heb echter zelf al een lijst met 21 geschikte mensen, dus het CWI hoeft nog maar de helft van het gewenste aantal jongeren te vinden. Met ons voortstel snijdt het mes aan twee kanten. Er is namelijk een tekort aan goed opgeleide chauffeurs en we hebben jongeren zonder werk, die misschien best een baan als chauffeur willen. Als zij de opleiding volgen en 3 jaar in dienst blijven, dan hoeven zij de opleidingskosten niet te betalen.”

Lees het initiatiefvoorstel: Een kans voor jongeren als chauffeur