Bussen moeten weer over Plein 1944

1 oktober 2019

Bussen moeten weer over Plein 1944

Foto: Johan de Bruijn / SP Nijmegen

Wat de SP betreft rijden er snel weer meer bussen langs de halte bij Plein 1944. Sinds de afgelopen zomer rijden tien lijnen, waaronder 2 en 331, niet of deels niet meer langs deze halte. In plaats daarvan rijden ze met een boog om het centrum via de Waalkade en het Valkhof. SP-gemeenteraadslid Yurre Wieken: “Juist nu de bus niet meer door de Burchtstraat rijdt moeten we het centrum bereikbaar houden via het ov.”

Dat tien van de vijftien bussen die eerder Plein 1944 aandeed het plein nu links laten liggen, is voor de SP niet acceptabel. Wieken: “Ik zie niet hoe dit uit het schrappen van de Burchtstraat zou moeten volgen. Via de route Doddendaal-Parkweg-Joris Ivensplein kun je bijvoorbeeld nog gewoon naar de Waalkade rijden met de bus vanaf Plein ‘44. Dat is misschien iets omslachtiger voor vervoerder Breng, maar het gaat erom wat goed is voor de reiziger. Ik wil dat het Nijmeegse stadsbestuur in gesprek gaat met Breng en de provincie om de situatie van voor de zomer wat betreft Plein ’44 te herstellen. Het centrum moet bereikbaar blijven en de halte bij Plein ’44 is daar van groot belang bij.”