Aldenhof: “Zet ons niet achter de geraniums en steun lijn 4”

13 juni 2018

Aldenhof: “Zet ons niet achter de geraniums en steun lijn 4”

Foto: SP

Bewoners van Aldenhof hebben woensdagavond symbolisch geraniums aangeboden aan gemeenteraadsleden van Nijmegen. Met deze actie vragen zij aandacht voor hun wens tot een betere dienstregeling van de bus in de wijk Aldenhof. Wanneer de huidige pendelbus lijn 4 niet gaat verbeteren, vreest de wijk “achter de geraniums te moeten zitten”. Ze deden een oproep aan de Nijmeegse politiek om hun voorstel tot doortrekken van de bus naar Hatert en het CWZ ziekenhuis te steunen. De SP fractie zal tijdens de eerstvolgende raadsvergadering een voorstel indienen om het plan van de bewoners te steunen.

Buslijn 4, ooit een directe verbinding naar Hatert en het centrum, is sinds eind 2017 gedegradeerd tot pendelbusje naar station Dukenburg en Lindenholt. In gesprekken met Breng werd positief gereageerd op het doortrekken van lijn 4 naar Hatert en CWZ. Bewoners grepen deze handreiking aan om hun verhaal weer onder de aandacht te brengen bij de gemeente. De gemeente Nijmegen gaat de komende weken de wensen voor een nieuwe dienstregeling bespreken met de provincie en vervoerder Breng. Sinds november 2017 strijden bewoners van Aldenhof samen met de SP voor een betere busverbinding in Aldenhof.

Bewoner Monique Vos: “Wij vragen onze volksvertegenwoordigers om aan ons te laten zien wat Aldenhof voor ze waard is. Iedere wijk hoort een goede busverbinding te hebben. Breng heeft al positief gereageerd op ons voorstel om bus 4 door te laten rijden naar Hatert en CWZ. Nu moet er doorgepakt worden. En dan pakken wij lijn 4 weer terug!”

Foto: SP