Renske Helmer gekozen als lijsttrekker SP Nijmegen

15 december 2017

Renske Helmer gekozen als lijsttrekker SP Nijmegen

Foto: Peter de Vos

Donderdag 14 december hebben de leden van SP Nijmegen Renske Helmer-Englebert gekozen als hun lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen, die gehouden worden op 21 maart 2018. Helmer: “Ik ben er trots op dat dankzij de SP Nijmegen zo’n sociale gemeente is. Anderen staan klaar om dat af te breken. Wat mij betreft zetten we geen stap terug, maar maken we juist een sprong vooruit. De SP heeft de beste plannen voor Nijmegen. Wat ben ik blij met de steun die de leden mij hebben gegeven. Laat die verkiezingen maar komen!”. Helmer is op dit moment wethouder namens de SP in Nijmegen.

Eric van Kaathoven, voorzitter van de kandidatencommissie, is enorm trots op de kandidaten: “Met deze lijst hebben de Nijmeegse SP-ers gekozen voor bewezen krachten en ijzersterke nieuwkomers. Dankzij onze wethouders en raadsfractie is de stad de afgelopen 4 jaar een stuk socialer geworden. Daarom keren naast Renske Helmer ook wethouder Bert Velthuis en zittend raadsleden Hans van Hooft, Petra Molenaar, Maarten Sweep, Matthias van Hunnik en Yurre Wieken terug in de top tien. Nieuwkomers zijn Marij Feddema, Biljana Markovic en Thijs Loonstra”. De hele lijst is hier te vinden.

Foto: Matthias van Hunnik

Donderdag spraken en stemde de leden ook over het verkiezingsprogramma. Bart Linssen: “De programmacommissie onder leiding van Petra Molenaar had al geweldig werk geleverd. Nu hebben de leden onze plannen nog eens extra aangescherpt. Het was een avond met stevige discussies, zoals dat hoort in een strijdbare partij. Nu gaan we met de beste plannen voor Nijmegen de verkiezingen in.” Het aangenomen programma wordt binnenkort gepubliceerd.

Tot slot werd er stilgestaan bij het vertrek van Emile Roemer. Linssen: “Onze leden zijn trots dat Emile Roemer de afgelopen acht jaar de partij heeft geleid. Dat hij nu heeft besloten het stokje over te dragen is begrijpelijk, maar ook even slikken. We gaan hem enorm missen. Ons rest nu Emile Roemer te bedanken. En natuurlijk Lilian Marijnissen heel veel succes te wensen!”

Foto: Matthias van Hunnik

Zie ook: