Renske Helmer kandidaat-lijsttrekker voor de Nijmeegse SP

24 november 2017

Renske Helmer kandidaat-lijsttrekker voor de Nijmeegse SP

Foto: SP

Renske Helmer-Englebert is voorgedragen als kandidaat lijsttrekker voor de SP bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Ze was afgelopen jaren wethouder wijken, onderwijs en sport. Ze wordt door vriend en vijand geroemd voor het werk dat ze de afgelopen vier jaar voor de stad heeft gedaan.

Renske Helmer is namens de SP wethouder en eerste locoburgemeester in een college van SP, GroenLinks, Stadspartij DNF en de VSP. Ze is in Nijmegen de enige wethouder die lijsttrekker is voor haar partij. Met wijken, openbare ruimte, onderwijs, sport en maatschappelijk vastgoed in haar takenpakket was ze verantwoordelijk voor het openhouden van zwembad Dukenburg en skatehal Waalhalla. Onder haar leiding heeft de gemeente succesvol beleid gemaakt om achterstand in het onderwijs vroegtijdig aan te pakken. Mede daardoor mag Nijmegen zich Onderwijsstad 2017/2018 noemen. Renske bond de strijd aan met zwerfafval door speciale wijkvegers in te stellen. En ze heeft met succes een campagne opgezet om zoveel mogelijk kinderen aan een zwemdiploma te helpen.

Renske Helmer: “Ik ben er trots op om kandidaat lijsttrekker te zijn voor de SP, de partij die de stad sociaal houdt, de partij die bewoners opzoekt en de partij die eigenwijs genoeg is om tegen de stroom in te gaan als dat nodig is. Komende vier jaar wil ik me inzetten om te garanderen dat iedereen de zorg krijgt die hij of zij nodig heeft. We gaan zorgen dat iedereen fatsoenlijk en betaalbaar kan wonen. Er moet meer geld naar voorzieningen en onderhoud in de wijken. En bewoners krijgen daarin een belangrijke stem.”

Renske is opgeleid als verpleegkundige, ze werkte 7 jaar voor de SP-Tweede Kamerfractie in Den Haag en vervolgens bij Zorgbelang Gelderland, een belangenbehartigingsorganisatie voor mensen die een beroep doen op welzijn en zorg. Renske is 48 jaar oud en woont met haar man en twee zoons in de Wolfskuil.

Renske Helmer is de enige kandidaat voor het lijsttrekkerschap. De definitieve kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen wordt op 14 december door de leden van de Nijmeegse SP vastgesteld.

Lees hier een interview waarin kandidaat lijsttrekker Renske Helmer-Englebert uitlegt wat haar ambities en die van de SP zijn voor Nijmegen