Bert Velthuis wint Stook-je-Rijkprijs

30 november 2015

Bert Velthuis wint Stook-je-Rijkprijs

SP-wethouder Bert Velthuis heeft de Stookjerijk-Trofee van 2015 gewonnen. Nijmegen loopt voorop in het energiezuinig maken van huurwoningen. Op 25 november kreeg Velthuis de trofee van de Gelderse Natuur- en Milieu Federatie.

Nijmegen krijgt de prijs vanwege de doelstelling om de huursector fors te verduurzamen. Vanaf 2018 moet er gemiddeld label B gehaald worden. Dit is twee jaar eerder dan is vastgelegd in het landelijke Energieakkoord.

Velthuis is blij met de trofee: “In Nijmegen zijn we op het gebied van milieu en duurzaamheid veel ambitieuzer dan de rest van Nederland. De erkenning daarvoor is mooi. Hopelijk kunnen we een goed voorbeeld zijn voor anderen. Het energiezuinig maken van woningen is bovendien niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee van huurders. De stookkosten zijn bij goed geÏsoleerde woningen een stuk lager en met zonnecellen kun je fors besparen op je electriciteitsrekening.”