Bewoners Hengstdal willen duidelijkheid over toekomst woning

1 september 2015

Bewoners Hengstdal willen duidelijkheid over toekomst woning

Dinsdagavond 1 september organiseerde de SP een avond voor bewoners van de Nijmeegse wijk Hengstdal. In juni heeft de SP een onderzoek gedaan in de wijk vanwege de zorgen van verschillende bewoners over de plannen van Standvast met de huizen in de Lijsterbesstraat en Ahornstraat. Tijdens de avond zijn de resultaten met de aanwezige bewoners besproken. Woningbouwvereniging Standvast heeft al jaren plannen om de woningen te renoveren of nieuwbouw te plegen, maar bij de bewoners is er nog geen duidelijkheid over wat er met de woningen gaat gebeuren.

Bart van Berkel, gemeenteraadslid voor de SP, was ook aanwezig bij de avond: “Wat als eerste opviel tijdens ons bezoek aan de wijk is het grote aantal ondervraagden dat slecht op de hoogte is van de plannen van Standvast. Bewoners leven door het gebrek aan informatie in onzekerheid. Mensen wachten al jaren met het wel of niet opknappen van het huis, omdat ze niet weten of de investering wel zin heeft als het huis misschien gesloopt gaat worden.”

Tijdens de bewonersavond is afgesproken om snel duidelijkheid te gaan eisen bij woningbouwvereniging Standvast.