Steun de Vérian medewerkers - “Laat de zorg niet het haasje zijn”

1 april 2015

Steun de Vérian medewerkers - “Laat de zorg niet het haasje zijn”

Donderdagavond 2 april gaan thuiszorgmedewerkers van Vérian tijdens de koopavond in het centrum van Nijmegen steun vragen van omstanders voor de actie die ze voeren voor behoud van hun salaris. Werkgever Vérian wil 25% loonsverlaging doorvoeren. Onder het motto “Laat de zorg niet het haasje zijn” kunnen mensen op de foto met één van de paashazen en zo de actie steunen. Met het actiecomité 'Wij zijn de thuiszorg Nijmegen', gesteund door de SP en de FNV, voeren de thuiszorgmedewerkers sinds eind vorig jaar actie tegen de loonsverlaging.

Thuiszorgmedewerker Paashaas de Bruin: “Wij werken bij thuiszorgorganisatie Vérian en komen bij veel Nijmegenaren thuis voor de huishoudelijke zorg. Onze baas heeft zijn zaakjes niet op orde en wil daarom ons loon met 25% korten. Dus minder loon voor hetzelfde werk. En daardoor zijn wij het haasje! Want met minder salaris komen wij niet meer rond. Bent u ook solidair met de zorg? Ga met ons op de foto en steun onze strijd voor een fatsoenlijke thuiszorg!”

De foto's kunt u terugzien op: nijmegen.sp.nl/paashaas of zoek op Twitter naar #wijzijnhethaasje. Tussen 19:00-21:00 uur gaat een groep paashazen het centrum in, worden er paaseitjes uitgedeeld en kunnen mensen op de foto.