SP organiseert avond voor thuiszorgmedewerkers Verian

28 november 2014

SP organiseert avond voor thuiszorgmedewerkers Verian

Thuiszorgmedewerkers van zorginstelling Verian in de regio Nijmegen ontvingen afgelopen dinsdag een brief met daarin de aankondiging van een loonsverlaging. De SP Nijmegen organiseert op dinsdag 2 december voor deze thuiszorgmedewerkers een informatieavond, om met elkaar te bespreken op welke manier we dit besluit af kunnen wenden. Te gast zijn deze avond Leon van der Elsen, bestuurder Abvakabo FNV, en Cor van Norel, SP-raadslid in Nijmegen.

Cor van Norel: "De afgelopen dagen kreeg de SP veel reacties van verontruste thuiszorgmedewerkers. Verian is van plan om eenzijdig een contract te lichten. Dit is een vreemde gang van zaken, al helemaal omdat mensen via een brief zijn geïnformeerd en niet tijdens een bijeenkomst. Ook staat deze aangekondigde loonsverlaging haaks op de afspraken die in het voorjaar van 2013 zijn gemaakt, toen medewerkers van Axxicom in dienst zijn getreden bij Verian. Deze afspraken worden nu eenzijdig geschonden, reden voor ons om met de thuiszorgmedewerkers en met de Abvakabo FNV op te trekken om dit besluit te keren."

De SP nodigt thuiszorgmedewerkers van Verian, en ook andere belangstellenden, uit voor een bijeenkomst op dinsdag 2 december. Locatie is het kantoor van de SP Nijmegen aan de Molenweg 95 te Nijmegen. We beginnen om 20:00 uur, inloop met koffie vanaf 19:30 uur. Bij vragen kunt u contact opnemen met de SP Nijmegen, nijmegen@sp.nl.