Senay Akdemir in Nieuwscafe

11 februari 2010

Senay Akdemir in Nieuwscafe

Senay AkdemirVrijdag 12 februari is raadslid en nummer vier op de kandidatenlijst van de SP, Senay Akdemir te gast in het Nieuwscafé in de Foyer-Cinemariënburg. Senay voert in de gemeenteraad het woord over de sociale zekerheid, integratie en jongeren. De laatste tijd vervulde ze een voortrekkersrol in de strijd voor een goed personeelsbeleid bij sociale werkvoorziening Breed.

Senay Akdemir, raadslid SP (en weer kandidaat), Ilknur Akasal, kandidaat raadslid GroenLinks en Halima El Karouni, raadslid PvdA (weer kandidaat) zijn te gast in het nieuwscafe. Deze drie allochtone vrouwen zijn al vele jaren maatschappelijk en politiek actief. Hoe kijken zij naar de problemen tussen allochten en autochtonen? Liggen ze wakker van de groeiende aanhang van de PVV van Wilders. Wat is hun antwoord op de PVV? Van welk Nijmegen dromen zij?

In het Nieuwscafé bespreekt Gelderlander-journalist Rob Jaspers de stand van zaken in de stad met prominente Nijmegenaren. Politici, bestuurders, ondernemers en andere stadsgenoten in het nieuws worden live geïnterviewd in Café de Foyer, Cinemariënburg. Andere gasten zijn:

● Wethouder Paul Depla verlaat Nijmegen om burgemeester te worden in Heerlen. Hoe laat hij de stad achter? Hij geeft tekst en uitleg in het nieuwscafe.

● Bea de Ruijter en Harald te Grotenhuis van Tandem. Zij leggen de nieuwe aanpak van de jongerenwerkers in de stad uit.
Problemen met de jeugd in wijken als Hatert, Meijhorst en Malvert heeft ertoe geleid dat jongerenwerkers minder vrijblijvend operen tegenover de jeugd, maar ook tegenover andere instellingen als de corporaties en de politie.

● Vincent Cantrijn, columnist.

Het Nieuwscafé, een initiatief van het ROC en de Gelderlander is van vijf tot zes uur, inloop vanaf half vijf.

Kandidatenlijst SP Nijmegen