SP op tijd op om aan de bedrijfspoort te staan

24 januari 2010

SP op tijd op om aan de bedrijfspoort te staan

Komende maandag staat de SP voor het eerst in de campagne aan de bedrijfspoort. De partij deelt folders uit en hoopt zo de discussie in de kantine's op politiek te krijgen. De aftrap is bij BREED, de sociale werkvoorziening waar de SP het personeel steunde in haar strijd voor een nieuwe directie. Ook andere bedrijven worden tijdens de verkiezingscampagne bezocht.

De SP heeft zich in haar politieke werk nooit beperkt tot de grenzen van de raadszaal. Overal waar er strijd geleverd wordt door mensen die opkomen voor hun rechten, wil de partij er bij zijn. De afgelopen jaren is er veel aandacht geweest voor de situatie bij Breed. De SP stond daarnaast ook achter de stakers bij de Honig en Sappi. De afgelopen maanden haalde de SP ruim 150.000 handtekeningen op tegen verhoging van de AOW-leeftijd, waardoor werknemers langer door moeten.

Het is voor de partij dan ook logisch om tijdens de campagne op werknemers af te stappen en ze nu om hun politieke steun te vragen voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart.

Hans van HooftSP-lijsttrekker Hans van Hooft: “Ik weet zeker dat onze politieke boodschap aansluit bij de belangen van de werknemers. Veilige wijken, goed wonen en voldoende werkgelegenheid zijn belangrijk voor iedereen. In plaats van te bezuinigen blijven we investeren in belangrijke wijkvoorzieningen en een sociale stad.”

In de loop van de campagne staat de SP onder andere aan de bedrijfspoort bij NXP, Honig, DAR, Novio, Sappi en Smit Transformatoren.