Regio

13 juli 2016

Gemeenteraad spreekt zich uit voor TTIP-vrije gemeente

Nijmegen moet zich uitspreken tegen TTIP. Dat voorstel van de SP en GroenLinks, op de agenda geplaatst door honderden bezorgde bewoners, kreeg woensdagavond de steun van een meerderheid in de gemeenteraad.  Door het TTIP-vrijhandelsverdrag krijgen bedrijven de mogelijkheid om overheden buiten de gewone rechtspraak om aan te klagen wanneer zij menen dat hun belangen geschaad worden. Wat de SP betreft is dit een bedreiging voor de democratie.Lees verder
24 december 2012

SP draagt besluit bonus Stadsregiovoorzitter voor tot kroonvernietiging

De Nijmeegse SP-fractie verzoekt minister Ronald Plasterk om over te gaan tot kroonvernietiging van het besluit van de Stadsregioraad om voorzitter Jaap Modder (PvdA) 109.000 euro toe te kennen bij zijn vertrek.

11 november 2010

SP Lingewaard in actie tegen zelfverrijkende politici

De SP in Lingewaard heeft vandaag bij de raadsvergadering in Huissen geprotesteerd tegen de verhoging van de beloning voor raadsleden en wethouders. De gemeente Lingewaard zit financieel zeer krap bij kas en moet gaan bezuinigen. Onder het motto “Het bestuur vult zijn eigen schoen en zet de burgers op rantsoen” werden chocolademunten uitgedeeld aan raadsleden en publiek.