SP Lingewaard in actie tegen zelfverrijkende politici

11 november 2010

SP Lingewaard in actie tegen zelfverrijkende politici

De SP in Lingewaard heeft vandaag bij de raadsvergadering in Huissen geprotesteerd tegen de verhoging van de beloning voor raadsleden en wethouders. De gemeente Lingewaard zit financieel zeer krap bij kas en moet gaan bezuinigen. Onder het motto “Het bestuur vult zijn eigen schoen en zet de burgers op rantsoen” werden chocolademunten uitgedeeld aan raadsleden en publiek.

SP Lingewaard

De gemeente Lingewaard staat er financieel slecht voor en de inwoners zijn tot op het laatste moment voor de gek gehouden met mooie plannen die nu vanwege bezuinigingen toch niet door gingen. Zoals bijvoorbeeld de renovatie van de wijk de Zilverkamp, Het Kulturhus in Gendt en de bouw van sportaccommodaties worden niet gebouwd. Wat wel doorgaat is een verhoging van de gemeentelijke belasting met 4,5%.

Geld

Het gemeentebestuur bezuinigd wel op de mensen maar niet op zichzelf. Sterker nog vanaf 2012 gaan hun vergoedingen omhoog.

Jeroen en Ge

SP Lingewaard is afgelopen zomer gestart als werkgroep onder de afdeling Nijmegen met als doel om een eigen afdeling in de gemeente Lingewaard op te zetten. Heeft u ideeen over wat de SP in Lingewaard moet aanpakken? Ga naar lingewaard.sp.nl en laat het ze weten!

De webpagina van SP Lingewaard: lingewaard.sp.nl
Actie SP Lingewaard tegen beloning politici