Nieuw afdelingsbestuur gekozen

8 oktober 2015

Nieuw afdelingsbestuur gekozen

Foto: Michelle Foolen / SP Nijmegen

Op de ledenvergadering van 8 oktober heeft SP Nijmegen een nieuw afdelingsbestuur gekozen. Dertien actieve SP’ers nemen het komende politieke jaar het voortouw in de acties van de Nijmeegse afdeling.

Bertil Franken, al sinds 2002 actief voor de Nijmeegse SP, neemt het stokje over van Petra Molenaar als nieuwe afdelingsvoorzitter. Zij was het afgelopen jaar waarnemend voorzitter en blijft nu nog als algemeen bestuurslid. Verder keert Seppe van de Wiel terug als organisatiesecretaris. Uit het vorige bestuur keren ook Hans van Hooft, Marloes Piepers, Gino Praat, Bernadette Kral en Yurre Wieken terug. Michelle Foolen, Matthias van Hunnik, René van Alphen en Niels Brugman hebben gekozen om niet terug te keren in het bestuur.

Nieuw in het bestuur zijn Will Derks, Bart Linssen, Paula van Dijnen, Erik Claus en Tatum Postema. Will Derks en Tatum Postema waren eerder al actief als bestuurslid, Postema was tevens lid van de gemeenteraad. Paula van Dijnen was jarenlang afdelingsvoorzitter in Amsterdam. Bart Linssen werkte de afgelopen jaren voor de SP-fractie in het Europees Parlement. Erik Claus was nauw betrokken bij de acties rondom thuiszorginstelling Vérian en doet verder veel welzijnswerk in Nijmegen.

Franken is enthousiast over de nieuwe club die nu aan het roer staat van de afdeling: “Prachtig dat we gedreven enthousiaste en capabele mensen hebben weten te vinden voor het bestuur. Het is een mooie mix geworden van mensen met ervaring binnen en buiten de afdeling, en van nieuw talent. Hiermee kunnen we de SP in Nijmegen de komende periode goed op de kaart zetten. Maar natuurlijk doen we dat niet alleen met het bestuur. Er zijn nog veel actieve leden en die doen allemaal heel belangrijk werk.”

Foto: het nieuwe afdelingsbestuur. Bernadette Kral en Tatum Postema konden helaas niet bij de vergadering zijn en ontbreken op de foto.