Nijmegen aangenaam verrast door bedankje

25 november 2006

Nijmegen aangenaam verrast door bedankje

Als dank voor de grote steun die de SP in Nijmegen gekregen heeft tijdens de afgelopen Tweede Kamer verkiezingen, deelden SP-leden afgelopen zaterdag traktaties uit in de Nijmeegse binnenstad.

SP-stemmers bedankt!

Dat de SP nu de grootste partij is geworden met maar liefst een op de vier stemmen was duidelijk te merken. Voorbijgangers waren aangenaam verrast om eens een politieke partij zo vlak na de verkiezingen op straat te zien en nog wel met een lekker bedankje ook. In no time waren de duizend mini-Dickmans op. Ook voor de sponsjes, ballonnen en stickers was veel belangstelling. Door een snelle actie werden nog eens duizend bonbons ingekocht bij de groothandel en ook die waren binnen een uur op.

De SP-leden waren met een grote groep aanwezig en herkenbaar aan de inmiddels bekende hesjes. Onder hen ook fractievoorzitter in de gemeenteraad Hans van Hooft jr. Ze ontmoetten veel enthousiasme op straat en werden massaal gefeliciteerd met het verkiezingsresultaat. ‘Ik heb op jullie gestemd hoor en doe Jan Marijnissen de groeten!’

Hans van Hooft jr trakteert

Vaak was de kleine traktatie van de SP ook een goede reden om een gesprekje aan te knopen en even aan te geven wat er nu zou moeten gebeuren met de formatie. Voor de meeste mensen is het vanzelfsprekend dat de SP na het grote succes van afgelopen woensdag een plek krijgt in de nieuwe regering.