Yurre Wieken nieuwe fractievoorzitter SP

23 mei 2024

Yurre Wieken nieuwe fractievoorzitter SP

Yurre Wieken (34) wordt de nieuwe fractievoorzitter van de Nijmeegse SP. Hij volgt Hans van Hooft op, die 5 juni vertrekt na bijna 30 jaar raadslidmaatschap. “Het is een hele eer dit vertrouwen te krijgen van de partij. Ik ga de rest van deze raadsperiode vol enthousiasme aan de slag voor onze speerpunten: meer sociale huurwoningen, het aanpakken van armoede, vrij reizen met de bus voor iedereen, extra groen en voorzieningen in de wijken en schone lucht in de hele stad.”

Wieken woont in de Dukenburgse wijk Aldenhof en is sinds 2016 afwisselend gemeenteraadslid en fractievolger voor de SP. Hij voerde de afgelopen periode het woord over cultuur, grondbeleid en stedelijke ontwikkeling. Ook was hij in de loop der jaren betrokken bij veel acties, bijvoorbeeld voor de bus in Aldenhof en de huurders van de Portaalflat Vijverhorst in Meijhorst. Naast zijn politieke activiteiten in Nijmegen is hij medewerker van de SP-fractie in de Provinciale Staten van Gelderland.