Zwembad Dukenburg moeten open blijven!

1 november 2022

Zwembad Dukenburg moeten open blijven!

Foto: Yurre Wieken / SP Nijmegen

Het zwembad in Dukenburg moet open blijven. De SP verzet zich tegen de plannen van GroenLinks, Stadspartij en D66 om het te sluiten. Biljana Markovic, gemeenteraadslid namens de SP: “Weer verdwijnt er een voorziening in Dukenburg. Het zwembad in Dukenburg heeft een belangrijke maatschappelijke en sociale functie voor het stadsdeel. Laten we noodzakelijk onderhoud plegen en het zwembad niet sluiten.”

De coalitie van GroenLinks, Stadspartij en D66 is van plan om een nieuw zwembad te openen in de Winkelsteeg, ter vervanging van de huidige zwembaden in Dukenburg en West. Zwembad Dukenburg zou volgens deze plannen in 2026 sluiten. Volgens de SP is dit niet nodig. Markovic: “Het klopt dat het zwembad in Dukenburg niet in goede staat verkeert. Maar dan moeten we als gemeente bereid zijn de portemonnee te trekken en het grondig op te knappen. Dan is sluiten niet nodig. Voor veel Dukenburgers, zeker in wijken als Weezenhof, Aldenhof, Malvert en Meijhorst, is de Winkelsteeg veel te ver weg vergeleken met de huidige locatie. En dat terwijl we als overheid juist willen stimuleren dat mensen meer gaan sporten.”