Nijmegenaren naar koopkrachtprotest Den Haag

8 september 2022

Nijmegenaren naar koopkrachtprotest Den Haag

Foto: SP / SP

Zaterdag 17 september is er een groot koopkrachtprotest in Den Haag. Vanuit Nijmegen organiseert de SP gratis busvervoer richting het protest. Marij Feddema, bestuurslid van SP Nijmegen: “Steeds meer mensen kunnen de rekeningen niet meer betalen. Ondertussen maken bedrijvenrecordwinsten en worden de rijken steeds rijker. Dat moet anders.”

De SP wil een sociaal noodplan voor het groeiende aantal Nederlanders dat de eindjes niet meer bij elkaar kan knopen. Feddema: “Tijdens de coronacrisis waren er opeens miljarden om het bedrijfsleven te redden. Dan mogen er nu minstens zoveel miljarden beschikbaar komen voor gewone mensen. En dat geld is er. Grote bedrijven maken torenhoge winsten. De kosten moeten omlaag en dat betalen we van die winsten. De SP stelt daarom tijdens Prinsjesdag vijf koopkrachtknallers voor:

1. Betaalbare boodschappen
  2. Een lagere energierekening
  3. Kosten voor tanken omlaag
  4. Bevriezen van de huur
  5. Afschaffen eigen risico”

Het protest is vanaf 13:00 op de Koekamp in Den Haag. De Nijmeegse bus vertrekt om 11:30 vanaf station Goffert. Aanmelden kan via nijmegen@sp.nl

Meer weten? Kijk op http://www.sp.nl/kostenomlaag