Extra assistent-wijkvegers om Nijmegen schoon te houden

20 juni 2019

Extra assistent-wijkvegers om Nijmegen schoon te houden

Het SP-initiatief om assistent-wijkvegers in te zetten is een groot succes. Sinds november 2017 zijn er 4 assistent-wijkvegers actief in Dukenburg, die het stadsdeel vrij houden van zwerfafval.  Vanaf deze week krijgen de wijken Neerbosch-Oost en Hatert en het gebied rond de Goffert hun eigen assistent-wijkvegers. “Zwerfafval op straat is een van de grote ergernissen die bewoners hebben. Het voortzetten van de inzet van de wijkvegers over de andere wijken juich ik toe. Het maakt bewoners steeds meer bewust van hun eigen woonomgeving. We willen allemaal schone, leefbare en veilige wijken.” zegt Biljana Markovic, SP-woordvoerder wijken.

De meeste mensen die aan de slag gaan als wijkvegers waren hiervoor langdurig werkloos. SP-wethouder Bert Velthuis: “Als gemeente Nijmegen slaan we twee vliegen in een klap met het inzetten van de assistent-wijkvegers, we helpen mensen aan een baan en houden de stad een beetje schoner. Ik ben daarom ook blij dat we het aantal wijkvegers kunnen uitbreiden van 4 naar 8. ”