Bert Velthuis opent nieuw kunstgrasveld voor Trekvogels

4 december 2018

Bert Velthuis opent nieuw kunstgrasveld voor Trekvogels

Foto: SP

Afgelopen zaterdag was SP wethouder Bert Velthuis bij voetbalvereniging Trekvogels, om op een feestelijke manier het nieuwe kunstgrasveld van de club te openen. Het nieuwe veld  voor Trekvogels is onderdeel van investeringen van het stadsbestuur in de Nijmeegse Sportverenigingen. Dit werd mogelijk nadat de Nijmeegse gemeenteraad  in 2016 akkoord ging met het voorstel van de SP om drie miljoen extra te investeren in de bestaande sportaccommodaties.

De gemeente heeft in 2017 de wensen van alle Nijmeegse sportverenigingen opgemaakt en laten onderzoeken welke verbeteringen het hardst nodig zijn. Wethouder Bert Velthuis: “Dat er extra geïnvesteerd moest worden in de Nijmeegse sportverenigingen was al een tijdje duidelijk. Veel verenigingen kampten met een tekort aan ruimte, waardoor ze niet verder konden groeien. Als stadsbestuur zijn we daarom ook blij dat er nu geïnvesteerd kan worden in de sportaccommodaties, zonder dat de contributie voor de leden omhoog gaat.”

Naast de Trekvogels krijgen de voetbalclubs OSC, DVOL, Orion en Oranje Blauw en hockeyclub NMHC ook een extra veld of een nieuw kunstgrasveld. Daarnaast wordt ook geld uitgetrokken voor veldverlichting voor de soft- en honkbal op Staddijk en krijgt de sporthal in de Horstacker een opknapbeurt.