SP met 5 zetels in de gemeenteraad

22 maart 2018

SP met 5 zetels in de gemeenteraad

Foto: SP

Bij de gemeenteraadsverkiezingen die op woensdag 21 maart zijn gehouden heeft de SP in Nijmegen vijf raadszetels bemachtigd. Daarmee verliest de SP drie zetels ten opzichte van 4 jaar geleden. GroenLinks is de grote winnaar van de raadsverkiezingen in Nijmegen. Tegelijkertijd stemde een meerderheid van de Nijmeegse kiezers tegen de zogenaamde Sleepwet.

SP-Lijsttrekker Renske Helmer: "Ik wil iedereen bedanken die zich voor deze campagne heeft ingezet. Maar vooral ook iedereen die op de SP heeft gestemd, hartstikke bedankt voor jullie steun. Met 5 zetels gaan wij ons de komende jaren inzetten voor een mooier en socialer Nijmegen. Binnen én buiten de gemeenteraad!"

De definitieve verkiezingsuitslag wordt vrijdagochtend 23 maart vastgesteld. Dan wordt ook per kandidaat bekend hoeveel stemmen ze behaald hebben.

Foto: SP

Tegelijkertijd met de gemeenteraadsverkiezingen is ook het referendum gehouden over de Sleepwet (WIV). In Nijmegen stemde 61,4% tegen en 33,5% voor de wet.

Naast stemmen kun je de SP steunen door lid te worden. Daarbij ontvang je nu gratis het boek ‘Onze revolutie’ van Bernie Sanders, met een voorwoord van Lilian Marijnissen. Of kaartjes voor een optreden van Het Pauperparadijs, in juli in Carré. Lid worden kun je hier.