Nijmegen en Lingewaard eens over aanleg groene Dorpensingel

15 november 2017

Nijmegen en Lingewaard eens over aanleg groene Dorpensingel

Foto: SP

De gemeenteraden van Lingewaard en Nijmegen zijn het eens geworden over de aanleg van de Dorpensingel en de aanpak van het verkeer in het omliggende gebied. Hiermee wordt recht gedaan aan de wensen van een groot deel van de bewoners en gezorgd voor goede ontsluiting van het gebied. De raden willen dat de gemeenten met een gezamenlijk plan voor het gebied naar de provincie stappen met de vraag of de provincie kan bijdragen.

Een meerderheid van partijen in beide raden dragen hun wethouders op een plan uit te werken waarin de Dorpensingel zo groen mogelijk wordt aangelegd, waarin de Vossenpelsestraat verkeersluw wordt gemaakt, waarin Ressen en de westzijde van Bemmel worden ontzien en de toegangswegen van Bemmel worden verbeterd. SP-raadslid Matthias van Hunnik: “In navolging van bewoners uit Lent en Ressen zijn ook de politici van beide gemeenten in gesprek gegaan om te zoeken naar een oplossing voor de slepende kwestie over de verkeersstructuur tussen Lent en Bemmel. Fijn om te zien dat de politiek aan beide kanten van de gemeentegrens het eens kon worden over uitgangspunten voor het plan. Nu beide gemeentes het eens zijn, moet de provincie echt over de brug komen. Tot nu toe hebben ze het steeds nagelaten om bij te dragen aan een betere doorstroming en verkeersveiligheid in deze regio.”

In Nijmegen stemde nagenoeg alle partijen voor de gezamelijke uitgangspunten die met de gemeenteraad van Lingewaard zijn overeengekomen. Alleen GroenLinks stemde tegen het plan.