Avondbus naar Beuningen blijft rijden

17 oktober 2017

Avondbus naar Beuningen blijft rijden

Foto: SP

De avondbus van lijn 5 naar Beuningen en Berg & Dal blijft rijden. Dat heeft Breng bevestigd tegenover de Gelderlander. Eerder kwamen plannen naar buiten dat buslijn 5 in de avond na 21:00 niet meer zou rijden. Mensen zouden dan zijn aangewezen op een duurdere Flexbus. De SP in Beuningen en Nijmegen is daarom een actie gestart om de avondbus te behouden. Die kan nu met een succes worden afgesloten.

SP-gemeenteraadslid Matthias van Hunnik: “Dit is goed nieuws voor mensen die in de avond van Nijmegen naar Beuningen en andersom reizen. Lijn 5 is juist is een van de drukkere buslijnen. Hopelijk heeft Breng nu door dat je zo’n buslijn niet kan vervangen door een veredelde taxiservice als BrengFlex.”

De SP-afdelingen Beuningen en Nijmegen hebben afgelopen maand handtekeningen opgehaald tegen het opheffen van de avondbus. In korte tijd hebben honderden reizigers aangegeven dat lijn 5 in de avond moet blijven. En ook de provincie en de gemeente Beuningen hebben zich verzet tegen het plan. Van Hunnik: “Goed om te horen dat Breng nu de goedlopende buslijn 5 juist gaat uitbreiden. Als we meer mensen in de bus willen dan moeten we dat doen door betere dienstverlening en betaalbare tarieven. Niet door busdiensten te schrappen.”