SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut bij discussiemiddag over Rojava

27 september 2017

SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut bij discussiemiddag over Rojava

Foto: SP

Aankomende zaterdag 30 september organiseert de Raad van Gemeenschappen uit Koerdistan een discussiemiddag over “Radicale Democratie”. De middag vindt plaats op de Radboud Universiteit. Tijdens de middag wordt er ingegaan op de huidige situatie in Rojava, de autonome regio in het noorden van Syrië. SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut is hierbij aanwezig om te vertellen over democratie in Europa.

Rojava wordt bestuurd door de Democratische Unie Partij (PYD). Het bijzondere aan de regio is dat het in tegenstelling tot de rest van Syrië een heel open cultuur heeft. In de Rojavaanse grondwet is volledige vrijheid van religie, cultuur en politiek vastgelegd. Daarnaast streeft het gebied naar volledig gelijke rechten voor mannen en vrouwen.

Naast Karabulut zijn er twee sprekers. Dit zijn filosoof Joost Jongerden, die ingaat op de bestuursvorm van Rojava, en Sinam Mohammed van de PYD verteld over de huidige situatie in Rojava. Gedurende de hele middag is er tijd voor discussie en vragen.

De middag is vrij toegankelijk. Het programma begint om 14:30, de inloop is vanaf 14:15.

Wat: Discussiemiddag “Radicale Democratie”

Wanneer: Zaterdag 30 september 2017

Waar: Radboud Universiteit, Collegezalencomplex CC 5 Mercatorpad