Provincie weigert bijdrage aan Dorpensingel

13 november 2016

Provincie weigert bijdrage aan Dorpensingel

Het voorstel van de SP om de provincie te laten bijdragen aan de aanleg van de Dorpensingel in Nijmegen-Noord kreeg geen steun van andere partijen. D66, VVD, PvdA en CDA in Provinciale Staten stemden tegen terwijl ze in de Nijmeegse raad het hoogste woord voerden over de aanleg van de Dorpensingel.

SP-raadslid Matthias van Hunnik: “De Dorpensingel-Oost is bedoeld om het verkeer in Lent en Nijmegen-Noord in goede banen te leiden. Met de Dorpensingel hoeft er geen sluipverkeer meer door Lent. Nijmegen heeft al miljoenen op de plank liggen voor de aanleg maar heeft nog een bijdrage nodig vanuit de provincie. Maar de provincie weigert dankzij D66, VVD, PvdA en CDA over de brug te komen. En dat is opvallend omdat deze partijen in Nijmegen, met D66 voorop, allemaal roepen dat de Dorpensingel er moet komen.”

Als de provincie niet wil bijdragen dan worden Nijmegen en Lingewaard gedwongen op korte termijn te zoeken naar een alternatieve route via de busbaan vanaf de A325 via het dorp Ressen. Van Hunnik: “De route via Ressen is wat ons betreft geen definitieve oplossing voor Lent. Het verkeer in Ressen zal enorm toenemen, terwijl dat dorpje ligt nu al ingeklemd ligt tussen A325 en A15. Uiteindelijk zal de Dorpensingel er toch moeten komen. Onbegrijpelijk dat ze dat bij de provincie niet snappen.”