Geslaagde landelijke aftrap Nationaal ZorgFonds

28 november 2016

Geslaagde landelijke aftrap Nationaal ZorgFonds

Foto: Erik Claus

Afgelopen zaterdag vond de aftrap van het Nationaal Zorgfonds plaats in Den Haag. Samen met bijna 4000 activisten was ook SP Nijmegen aanwezig bij de landelijke manifestatie. De aftrap markeert het begin van de ‘100-dagentour’, 100 dagen activisme voor het Nationaal ZorgFonds vóór de verkiezingen. Emile Roemer: “Mensen kunnen het eigen risico niet meer betalen. We moeten nu de politiek onder druk zetten.” Naast Roemer en Ron Meyer werden ook andere politieke partijen en belangenorganisaties die het Nationaal ZorgFonds steunen aan het woord gelaten.

Ron Meyer roept iedereen op mee te doen met de ‘100-dagentour’. Meyer: “Als iedereen elke dag íets voor het Nationaal ZorgFonds doet, 100 dagen lang, dan kan de politiek in maart niet meer om ons heen!” Na verschillende enthousiasmerende toespraken liepen de bijna 4000 mensen in een grote stoet vol spandoeken en borden van het Spui naar het malieveld.

Foto: Erik Claus

Al meer dan 200 duizend mensen hebben zich aangesloten bij het Nationaal Zorgfonds. Wil je ook meedoen, sluit je dan aan op www.nationaalzorgfonds.nl