Ook Oost wil een Nationaal Zorgfonds

4 september 2016

Ook Oost wil een Nationaal Zorgfonds

Foto: Marloes Piepers / SP Nijmegen

Op zaterdag 3 september bezocht de SP Nijmegen-Oost om steun te vragen voor het Nationaal Zorgfonds. En die kwam er: vele Oost-Nijmegenaren zetten hun handtekening onder het Nationaal Zorgfonds.

Marloes Piepers, bestuurslid van SP Nijmegen: “Ook in Oost zijn veel mensen de vermarkting van de zorg beu. Het eigen risico blijft maar stijgen, waardoor 1 op de 5 Nederlanders uit angst voor hoge rekeningen niet meer naar de dokter gaat. Ondertussen strijken zorgverzekeraars miljardenwinsten op en bemoeien zij zich op allerlei manieren met het werk van zorgprofessionals, die verdwalen in een oerwoud van regels.” Veel wijkbewoners die de SP sprak waren erg te spreken over het alternatief van het Nationaal Zorgfonds. Piepers: “We schaffen het eigen risico en de zorgverzekeraars af. In plaats van geldsverslindende bureaucratie en concurtentie kunnen mensen vanuit een nationaal fonds de zorg inkopen die zij nodig hebben. De zorgpremies maken we inkomensafhankelijk, zodat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Op deze manier gaat zorggeld weer echt naar zorg in plaats van reclamespotjes en graaiende bestuurders. Zo maken we de zorg weer van iedereen.”

Al meer dan 100.000 mensen steunen het Nationaal Zorgfonds. Wil jij het ook steunen? Ga dan naar www.nationaalzorgfonds.nl om te tekenen en een actiepakket te bestellen!