2 juni thema-avond ROOD: ‘Niet in mijn naam’

22 mei 2016

2 juni thema-avond ROOD: ‘Niet in mijn naam’

Foto: Onbekend / SP

Op donderdag 2 juni organiseert ROOD Nijmegen een thema-avond over de bombardementen in Syrië. Wat zijn de gevolgen ervan, en wat is de achterliggende geschiedenis?

Sinds 2011 wordt Syrië verscheurd door een bloedige burgeroorlog. Nadat de terreurbeweging IS in 2014 een eigen slaat uitriep in delen van Syrie en Irak is een door de VS en Rusland geleide coalitie bombardementen uit gaan voeren. De bedoeling is dat IS hiermee wordt teruggedrongen en de vrede in de regio hersteld wordt, maar is dat ook zo?  Over deze vragen buigen Hans van Heijningen, partijsecretaris van de SP, en ROOD-voorzitter  Merel Stoop zich op 2 juni. Merel Stoop zal ook vertellen over ‘Niet in mijn naam’, de campagne van ROOD tegen de bombardementen en de Nederlandse bijdrage daaraan. Naar aanleiding van de sprekers en diverse filmfragmenten kan iedereen daarna in discussie over mogelijke oplossingen voor de situatie.

De thema-avond is vanaf 20:00 in onSPand, het SP-pand aan de Molenweg 95. De deuren zijn vanaf 19:30 geopend.