Nieuwe bibliotheek West opent 12 april

10 april 2016

Nieuwe bibliotheek West opent 12 april

Foto: Matthias van Hunnik / SP Nijmegen

Vanaf dinsdag 12 april opent een nieuwe bibliotheek haar deuren. De bibliotheek komt in voorzieningenhart De Biezantijn. De SP is heel blij dat er nu in Nijmegen West (weer) een bibliotheek is.

Toen de vorige coalitie verschillende bibliotheekfilialen sloot, voerde de SP al samen met bewoners actie voor het behoud van de bibliotheek. Nu de SP weer terug is in het stadsbestuur, maken wij onze verkiezingsbelofte waar. De bieb is terug!

SP-wethouder van cultuur Bert Velthuis: "Een bibliotheek is van enorme waarde voor een wijk. Niet alleen om boeken uit te lenen en mensen te informeren, maar ook als ontmoetingsplek, een plek voor huiswerk, leesbevordering, toegang tot computers en allerlei andere culturele activiteiten. Ik ben heel blij dat we in Nijmegen weer een bibliotheek kunnen openen."

De nieuwe bibliotheek zal zich in het bijzonder richten op nieuwe media. Zo zijn er voor jongeren bijvoorbeeld workshops om apps, websites en games te ontwikkelen en kunnen ouderen er terecht voor een eerste kennismaking met computers en tablets.
De feestelijke opening van het nieuwe filiaal vindt plaats op dinsdag 12 april. Vanaf 15.30 uur worden er diverse demonstraties en workshops gegeven, waarna de wethouder om 16.00 uur de bibliotheek officieel zal openen.