Raad: Vaart maken met watersport in Nevengeul

23 maart 2016

Raad: Vaart maken met watersport in Nevengeul

Foto: Martijn Querner / Creative Commons

De Nijmeegse gemeenteraad heeft het stadsbestuur opgeroepen om de komst van watersport in de nevengeul snel mogelijk te maken. De onderhandelingen tussen de gemeente en Rijkswaterstaat verlopen stroef, waardoor een onzekere situatie ontstaat voor de watersportverenigingen.

Cor van Norel, lid van de Nijmeegse gemeenteraad namens de SP:  “Toen het werken aan de nevengeul bij Lent begon werd al aangekondigd dat hier ruimte zou komen voor watersport. De oplevering van de Spiegelwaal is nu nabij, maar de gemeente en Rijkswaterstaat hebben nog geen overeenstemming bereikt over de activiteiten die in het gebied mogen plaatsvinden. Sportclubs wachten nu al lange tijd op groen licht voor het betrekken van hun nieuwe locatie. Wij hebben het stadsbestuur daarom de opdracht gegeven om haast te maken in de besprekingen, zodat de verenigingen zo snel mogelijk de Waal op kunnen. Ook hebben de politieke partijen verzocht om voorrang te verlenen aan watersporten die geen gebruik maken van motoraandrijving, zodat de natuur in het gebied wordt ontzien. Wat de SP betreft is de watersport een belangrijk onderdeel van het Nijmeegse verenigingsleven en verdient zij alle steun.”