Oproep aan directie Vérian: lever eerst zelf in

29 januari 2015

Oproep aan directie Vérian: lever eerst zelf in

Foto: Bart Polman / Eigen fotowerk SP

Dinsdagmiddag lieten thuiszorgmedewerkers van Vérian weer van zich horen tijdens een bijeenkomst voor het hoofdkantoor van Vérian in Apeldoorn. Vanuit Nijmegen vertrok een volle bus naar Apeldoorn, om met collega’s uit andere gemeenten samen actie te voeren tegen de loonsverlaging van 20 tot 25 %. De directie moet volgens hen ook maar eens inleveren. De SP en de FNV, met als spreker voorzitter Ton Heerts, waren aanwezig om samen met de medewerkers actie te voeren.

Foto: Bart Polman / Eigen fotowerk SP

Bij het hoofdkwartier van Vérian verzamelden SP, FNV en de medewerkers zich. Een paar medewerkers namen plaats in een hoogwerker met een groot spandoek. De boodschap: de directie moet ook 20% inleveren. Van het geld wat dat oplevert kunnen de medewerkers nog 10.000 uren zorg verlenen voor het oude salaris van 12,50 per uur. Marloes Piepers van SP Nijmegen: “De directie van Vérian is samen goed voor meer dan 240.000 euro, terwijl veel medewerkers al krap zitten met hun oude salaris. Als ze van hun medewerkers zo’n offer verwachten, moeten ze dat zelf ook maken. Het gat in het huishoudboekje van Vérian, dat ze ook eerst maar eens  moeten aantonen, mag geen gat veroorzaken in het huishoudboekje van de medewerkers. De directie kan zelf wel wat missen van hun forse salaris.”

De directie, vertegenwoordigd door voorzitter Klaas Stoter en directeur Rien Zwart, wilden net als eerder niets weten van loonsverlaging. Piepers: “Jammer dat de directie niet het fatsoen heeft om zelf ook te doen wat zij van haar medewerkers verwacht. De acties gaan door tot deze loonsverlaging van tafel is.”

Woensdagmiddag 11 februari staat de volgende actie gepland.