29 januari campagne-avond Provinciale Statenverkiezingen

15 januari 2015

29 januari campagne-avond Provinciale Statenverkiezingen

Op 18 maart mag Nederland opnieuw naar de stembus, ditmaal voor de Provinciale Staten. Om ook deze verkiezingen tot een groot succes te maken organiseren we donderdag 29 januari een ledenbijeenkomst waar we onze verkiezingscampagne met u willen bespreken.

De verkiezingen voor de Provinciale zijn niet zomaar verkiezingen. We kiezen weliswaar voor de Provinciale Staten, waar we een fantastisch team hebben klaarstaan om in Gelderland een mooi, sociaal geluid te laten horen. Maar we kiezen indirect ook een nieuwe Eerste Kamer. Eind vorig jaar hebben we gezien hoe belangrijk deze kamer is voor de uitvoering – of juist het tegenhouden – van het beleid van Rutte II. Zo stemde de Eerste Kamer tegen het voorstel van minister Schippers om de vrije artsenkeuze te beperken. Niet veel later werd – ondanks tegenstand van de VVD - een wet aangenomen die stelt dat bestuurders in de publieke sector niet meer mogen verdienen dan een minister.

18 maart is bovendien de datum dat we af kunnen rekenen met dit asociale rechtse kabinet. We kunnen laten zien dat we het anders willen in Nederland. We kunnen laten zien dat we tegen de marktwerking in de zorg zijn, omdat daar vooral de zorgverzekeraars beter van worden en niet de patiënt. We kunnen laten zien dat we tegen de toenemende tweedeling in de samenleving zijn en wie veel heeft, best wat meer kan missen. We kunnen laten zien dat we het werk op de werkvloer waarderen, bijvoorbeeld in de thuiszorg en de jeugdzorg. En we kunnen laten zien dat een schuldenstelsel geen oplossing is voor beter onderwijs en dat Nederland veel beter af is met gelijke kansen voor iedereen.

We moeten dus aan de slag. We moeten heel Nijmegen gaan overtuigen dat het ook anders kan; dat er ook landelijk een sociaal alternatief is. En daar hebben we uiteraard weer jullie hulp bij nodig. Tijdens de campagne-avond zal Paul Kusters, kandidaat voor de Provinciale Staten in Gelderland, meer vertellen over het belang van deze verkiezingen. Daarnaast zullen we het hebben over onze campagne-plannen en de speerpunten en programmapunten toelichten, zodat onze vrijwilligers goed beslagen ten ijs komen. En uiteraard is er de mogelijkheid om je voor allerlei verschillende campagneactiviteiten in te schrijven.

De bijeenkomst wordt gehouden op onSPand, Molenweg 95 in Nijmegen, en begint om 20.00 uur. Kom langs en help mee ook van deze verkiezingscampagne een groot succes te maken!

SP de mens centraal menselijke waardigheid
in een commerciele wereld erg belangrijk
alsmede duurzaamheid , cultuur zorg en diervriendelijkheid een stem op de sp is een stap voorwaarts in de beschaving