SP: houd jeugdvoorzieningen Zwanenveld overeind!

1 november 2014

SP: houd jeugdvoorzieningen Zwanenveld overeind!

Nu het tijdelijke jongerencentrum ‘Zwanenhoek’ in Zwanenveld verdwijnt, moet er een goed alternatief komen. Dat vindt de SP, die hier vragen over heeft gesteld aan het stadsbestuur.

Het was al duidelijk dat Zwanenhoek ging verdwijnen, maar dit maakt de zorgen van de wijkbewoners er niet minder op. SP-fractielid Petra Molenaar legt uit: “Ik heb met bewoners en de jongeren zelf gesproken. Zij willen graag dat er in hun wijk genoeg activiteiten voor kinderen en jongeren zijn. Dat is natuurlijk leuk voor de jeugd, maar voorkomt ook mogelijke overlast in de wijk.”

Het nieuwe college van Burgemeesters en Wethouders wil een flinke impuls aan Dukenburg geven en zet meer in op jongerenwerk en –voorzieningen. Molenaar: “Dat vinden wij als SP-fractie heel fijn, maar het mag niet ten koste gaan van aandacht voor de afzonderlijke wijken, zoals Zwanenveld. We zouden het bijvoorbeeld erg mooi vinden als Zwanenveld, net als andere wijken, een nieuw voetbalveldje met kunstgras en grotere doeltjes krijgt, naar wens van de jongeren zelf.”