Nieuw college geinstalleerd

15 mei 2014

Nieuw college geinstalleerd

Woensdagavond is het nieuwe college van burgemeester en wethouders officieel geinstalleerd. Namens de SP treden Bert Velthuis en Renske Helmer toe tot het college. Helmer en Velthuis verlaten daarvoor de SP-fractie, waarin hun plaatsen worden overgenomen door Tatum Postema en Stijn Vat.

Velthuis maakt sinds 2006 deel  uit van de SP-fractie en gaat zich als wethouder bezighouden met de onderwerpen waarop hij ook als raadslid het woord voerde : Stedelijke ontwikkeling, Grondbeleid en Cultuur.  Hij verruilt zijn huidige baan als docent aan de Artez Hogeschool voor het wethouderschap. Helmer wordt als wethouder verantwoordelijk voor de portefeuille Wijken, Openbare Ruimte, Onderwijs, Sport en Accommodaties.

Helmer trad eind 2011 toe tot de Nijmeegse SP-fractie, waar ze het woord voerde over wijken en werk en inkomen. Ze werkte tot op heden als beleidsmedewerker bij de Nederlandse  Vereniging voor Vrijwillige Levensbeeindiging en was eerder werkzaam voor de  Tweede Kamerfractie van de SP.

Tatum Postema en Stijn Vat zijn nieuwkomers in de achtkoppige SP-fractie. Beiden zijn al geruime tijd betrokken bij het werk van de Nijmeegse SP en maakten onder meer deel uit van het afdelingsbestuur.