Acht zetels voor SP in Nijmeegse raad

21 maart 2014

Acht zetels voor SP in Nijmeegse raad

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart werd de SP in Nijmegen de grootste partij. Onze nieuwe fractie bestaat uit zittende raadsleden Hans van Hooft, Renske Helmer, Bert Velthuis, Cor van Norel en Bart van Berkel en nieuwkomers Petra Molenaar, Maarten Sweep en Annelieke van den Berg.

SP-lijsttrekker Hans van Hooft is zeer tevreden met de uitslag van de verkiezingen en met de nieuwe fractie: "Voor het eerst is de SP de grootste partij van Nijmegen. Met deze grote fractie hebben we de kans om Nijmegen een sociaal alternatief te bieden. We hebben een mooi team van ervaren raadsleden en nieuwe talenten. En een goeie mix van jong en oud, zoals het hoort in een stad als Nijmegen."

Kandidaat-raadslid Sjoerd de Jong is gekozen maar heeft besloten af te zien van het raadslidmaatschap omdat recent bekend werd dat hij binnen een paar maanden niet meer in Nijmegen zal wonen.

De Jong: "Soms lopen dingen in het leven anders dan je had gepland. Met een tweeling op komst moesten we op zoek naar een andere woning en die hebben we in Molenhoek gevonden. Het leek mij niet nuttig om voor slechts een paar maanden een zetel in te nemen. Liever geef ik Annelieke van den Berg de kans om meteen een goeie start te maken."

1. Hans van Hooft           2. Renske Helmer
3. Bert Velthuis           4. Cor van Norel
5. Petra Molenaar           6. Bart van Berkel
7. Maarten Sweep           8. Annelieke van den Berg

Maak hier kennis met onze kandidaten.

Hallo,

Ik heb de uitzending gezien van RTL pro deo met betrekking tot Talis woningbouw en William Megens. Hier zijn geen woorden voor, dat een gemeente daar niets aan heeft gedaan begrijp ik niet tenslotte zou een woning coöperatie een sociaal verlengstuk moeten zijn. Dat een burgemeester en directie niet tegemoet komen omdat men niet wil buigen, ik hoop dat er voor deze man nog iets gedaan kan worden, maar zeker voor de toekomst dat er eens een beter overleg is tussen gemeente en de soc. woningstichtingen.
Heel veel succes verder met jullie partij.
Met vriendelijke groeten uit Friesland.
Evert Vos