Zaterdag 6 april: Breng de strijd voor de thuiszorg van Nijmegen naar Den Haag

25 maart 2013

Zaterdag 6 april: Breng de strijd voor de thuiszorg van Nijmegen naar Den Haag

Op zaterdag 6 april is er een manifestatie in Den Haag voor het behoud van de thuiszorg. Het comité “Wij zijn de thuiszorg Nijmegen” nodigt iedereen uit om mee te gaan naar Den Haag. Vanuit Nijmegen is er gratis busvervoer. Tijdens de manifestatie worden de zorgen geuit over de plannen van dit kabinet om fors te bezuinigen op de thuiszorg, waardoor veel cliënten geen recht meer hebben op zorg en 100.000 mensen hun baan verliezen.

De manifestatie, georganiseerd door de Abvakabo FNV, is van 12.00 uur tot 15.00 uur in Den Haag. Vanaf het Malieveld wordt er een “Mars voor thuiszorg” door het centrum van Den Haag gelopen. Ook is er een podiumprogramma met sprekers, muziek en nog veel meer.

"Wij zijn de thuiszorg Nijmegen" is begin maart opgericht om de strijd aan te gaan voor het behoud van banen, arbeidsvoorwaarden en goede zorg voor iedereen die dat nodig heeft. Voor het personeel van thuiszorgorganisatie Axxicom, de verliezende partij in de Nijmeegse aanbesteding, staan banen op de tocht en dreigt er inkomensverlies (20-30%) bij overname door een andere zorgaanbieder. Naast de situatie in Nijmegen maakt het comité zich ook zorgen over de bezuinigingsplannen van dit kabinet VVD-PvdA. De thuiszorg zal verdwijnen, 100.000 mensen verliezen hun baan en heel veel mensen krijgen geen zorg meer.

De bus naar Den Haag vertrekt vanaf Meijhorst 6001, de precieze vertrektijd wordt nog doorgegeven aan iedereen die zich heeft opgegeven. Aanmelden kan via de website strijdvoorthuiszorg.nl. Meer informatie via nijmegen@sp.nl, of bel met 06-22607308.

www.strijdvoorthuiszorg.nl