SP-jaarkrant in heel Nijmegen verspreid

22 januari 2013

SP-jaarkrant in heel Nijmegen verspreid

In de komende weken valt bij alle Nijmeegse huishoudens de jaarkrant van de Nijmeegse SP op de mat. Bijna tweehonderd vrijwilligers van de partij bezorgen huis aan huis de jaarlijkse krant ‘Nijmegen Speciaal’ waarmee de SP de bevolking informeert over haar activiteiten, standpunten en belangrijk politiek nieuws van binnen én buiten de gemeenteraad.

In de krant speciaal aandacht voor het financiële drama in de Waalsprong dat elk Nijmeegs huishouden mogelijk 4000 euro per jaar gaat kosten, het verdwijnen van 9000 betaalbare huurwoningen waardoor huurders met een modaal inkomen netto bijna net zo arm worden als iemand met een uitkering en starters met een laag inkomen straks 10 of 15 jaar op een woning moeten wachten. De SP verzet zich tegen deze plannen, en komt met betaalbare en sociale alternatieven. Zo pleit de partij er voor dat de gemeente zelf betaalbare huurwoningen gaat bouwen om het dreigende financiële drama in de Waalsprong af te wenden, en de wachtlijsten op de huurmarkt te verkleinen.

Als gevolg van gemeentelijke bezuinigingen wordt van ouderen met een modaal inkomen tot meer dan 200 euro per maand gevraagd voor noodzakelijke zorg en voorzieningen. Niemand doet voor zijn lol een beroep op zorg en de SP vindt het dan ook schandalig dat mensen die ziek zijn hiervoor worden bestraft. De SP heeft daarom een WMO-meldpunt geopend en roept gebruikers van WMO-voorzieningen op om hier hun klachten en ervaringen te delen.

In de krant wordt ook aandacht besteed aan het Nijmeegse parkeerpalendrama en het parkeerbeleid waardoor bezoekers 's avonds uit het centrum en omliggende wijken worden geweerd. Verder komen aan de orde het behoud van het Goffertbad en de jaarlijkse Huisjesmelkerverkiezing van de SP-jongerenafdeling ROOD.

Lees hieronder de krant (PDF).

Lees hier de krant (PDF)