Provincie Limburg omarmt SP plan voor verdubbeling Maaslijn

31 oktober 2012

Provincie Limburg omarmt SP plan voor verdubbeling Maaslijn

De provincie Limburg heeft zich achter het plan van de SP voor verdubbeling van de Maaslijn geschaard. Vanmorgen zette de Limburgse gedeputeerde van den Broeck zijn handtekening onder het verzoek van de SP om de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen te verdubbelen. De SP is blij met de steun van de provincie en blijft zich inzetten voor snelle spoorverdubbeling.

Eerder dit jaar hield de SP een groot onderzoek onder reizigers op de Maaslijn. Uit dit onderzoek bleek dat ruim 65% van de mensen die van de spoorlijn gebruik maakt, vindt dat de treinen te vol zijn. Uiteindelijk leidde dit tot een plan voor dubbel spoor.

SP Statenlid Ben Rewinkel is blij met de steun van de provincie: "Geweldig dat de gedeputeerde zo snel ons voorstel voor spoorverdubbeling over heeft genomen. We hopen dat hier snel werk van wordt gemaakt. De SP zal de vinger aan de pols houden en blijft samen met de provincie knokken voor dubbel spoor."

Waarom dubbel spoor op de Maaslijn? Bekijk de film!