Betaald parkeren in avonduren slecht plan

6 oktober 2012

Betaald parkeren in avonduren slecht plan

De nieuwe parkeerplannen die de gemeenteraad woensdagavond heeft aangenomen kunnen wat de SP betreft direct de prullenbak in. Het nieuwe beleid vormt geen verbetering op de bestaande regelgeving en bevat voor de SP-fractie tal van bezwaren. De SP wil 's avonds parkeren in de binnenstad gratis houden en is geen voorstander van kentekenregistratie en het dubbel,- of gemengd parkeren in woonwijken. De voorgestelde maatregelen maken het parkeren nodeloos ingewikkeld waardoor de kans op chaos toeneemt.

SP-raadslid Cor van Norel:
“Woonwijken moeten woonwijken blijven. Vergunninghouders verdienen in wijken zoals de benedenstad voorrang en het vrijstellen voor kort parkeren achten wij dan ook niet verstandig. Ook het invoeren van betaald avondparkeren voor de binnenstad en de omliggende wijken is een slecht plan waar bewoners niet op zitten te wachten. De wethouder verwacht dat de parkeerdruk in de binnenstad zal toenemen, maar houdt er op geen enkele manier rekening mee dat steeds meer mensen de winkels mijden en hun aankopen via internet doen. ”

De SP is van mening dat de huidige regelgeving voldoet en vreest chaos wanneer de verplichte kentekenregistratie en het digitaliseren van bezoekersvergunningen worden ingevoerd.

Van Norel: “Het invoeren van kentekenregistratie wordt gebruikers door de strot geduwd en maakt parkeren nodeloos ingewikkeld. Deze maatregelen geven grote kans op chaos in de binnenstad op parkeergebied. Dat hebben we ook gezien met de invoering van de nieuwe parkeerautomaten en als het aan de SP ligt dan was dat ééns maar nooit weer."