Oppositie zegt vertrouwen in wethouder op

20 maart 2012

Oppositie zegt vertrouwen in wethouder op

De SP dient woensdag tijdens de gemeenteraadsvergadering samen met de voltallige oppositie een motie van wantrouwen in tegen wethouder Henk Beerten (D66). De opeenstapeling van fouten die door de wethouder zijn gemaakt bij de invoering van de nieuwe parkeerautomaten zijn voor de SP aanleiding om het vertrouwen in de wethouder op te zeggen.

Het maandenlang durende fiasco met de falende parkeerpalen heeft Nijmegen miljoenen gekost aan inkomsten en imagoschade. Bovendien heeft de wethouder de stad willens en wetens gebruikt als proeftuin voor een niet bewezen techniek en is de raad onjuist of niet geinformeerd over beslissingen van de wethouder. Daarom is de SP samen met de voltallige oppositie van mening dat de wethouder moet opstappen.

Woensdagavond zal blijken of de wethouder nog langer de hand boven het hoofd wordt gehouden door de coalitiepartijen GroenLinks, PvdA en D66.

SP-fractievoorzitter Hans van Hooft over de motie van wantrouwen in de nieuwsuitzending van Nijmegen1TV:

Nieuwsuitzending 20 maart door nijmegen1

Bekijk hier de motie van wantrouwen.