SP feliciteert Willemskwartier met 'T Hert

16 mei 2011

SP feliciteert Willemskwartier met 'T Hert

Het Willemskwartier heeft een gloednieuw voorzieningenhart en dat is een felicitatie waard. Deze boodschap verspreidt de SP door middel van een pamflet huis-aan-huis in het hele Willemskwartier. De officiele opening van het voorzieningenhart 'T Hert vindt aankomende vrijdag plaats. Daarmee gaat een langgekoesterde wens van de bewoners in vervulling en krijgt het Willemskwartier het wijkcentrum dat het verdient.

'T Hert is gevestigd op de hoek van de Willemsweg en de Thijmstraat en biedt onderdak aan tal van instellingen en projecten. In het voorzieningenhart zijn onder meer een basisschool, buurtcentrum, ouder-/kindcentrum, peuterspeelzaal, jongerenruimte, jeugdgezondheidszorg, sportzaal, kinderopvang en buitenschoolse opvang gevestigd.

SP-fractievoorzitter Hans van Hooft: "Het voorzieningenhart is er gekomen dankzij de inzet van vele wijkbewoners. Cruciaal daarbij was de niet aflatende druk van basisschooldirecteur Ad Korsmit op de toenmalige coalitiepartijen PvdA, GroenLinks en SP tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Bij de coalitieonderhandelingen die daarop volgden heeft de SP-fractie het voorzieningenhart vervolgens financieel binnengesleept.

Nu vijf jaar later is het resultaat voor iedereen zichtbaar: een prachtig voorzieningenhart voor en door bewoners waar het Willemskwartier ontzettend trots op mag zijn!"